Ledøje-Smørum Svømmeklub
postmaster@lsi-swim.dk
20839911

Holdbeskrivelser


Plask og leg - far/mor og barn 2-3 år
Svømmeholdet for de 2-3 årige, hvor det primære fokus er vandtilvænning og hygge med mor eller far i vandet. Holdets undervisning er baseret på vandlege og fri leg med mor/far.   
Plask og svøm - far/mor og barn 4-5 år
Svømmeholdet for de 4-5 årige, hvor mor eller far er med i vandet, for at hjælpe med vandtilvænning, flyde- og dykning samt de basale svømmefærdigheder. Træneren vil veksle undervisningen mellem svømmelege med indlæring og svømmeteknikker, som på sigt skal hjælpe barnet, til at være selvstændig i vandet og klar til loppeholdet uden mor eller far.
Loppehold - vandtilvænning 5-6 år
Her vil du blive fortrolig med vandet uden far eller mor. På loppeholdet vil du lære de basale svømmeteknikker som at dykke, flyde og blive fortrolig med vandet, så du senere kan rykke op på sælholdet. Senere på sæsonen vil vi tage fat på de indledende øvelser til crawl og rygcrawl. Indlæringen/øvelser vil primært foregå gennem leg.
Rejehold - vandtilvænning 7-10 år
Holdet for dig som endnu ikke er fortrolig med vandet og som ikke har kendskab til teknikken inden for crawl og rygcrawl.

Her skal vi lære de basale svømmeteknikker som, at dykke, flyde samt crawl og rygcrawl.
Indlæringen foregår bl.a gennem leg og basale svømmeøvelser i crawl- og rygcrawl.
Sælhold - begynder 6-8 år
Holdet for dig som har gået på loppe/rejeholdet eller har kendskab til crawl/rygcrawl teknikken fra anden svømmeklub.

Her skal vi lære og udvikle den tekniske kunnen indenfor crawl/rygcrawl, samt de indledende øvelser til butterfly og brystsvømning.
Guldfisk - begynder 9-11 år
Holdet for dig som er for gammel til sælholdet, men som rigtig gerne vil lære at svømme sammen med andre nybegyndere.

På holdet er der mulighed for at svømme sammen med jævnaldrende kammerater.
Undervisningen vil primært være den samme som på sælholdet.
Delfin - let øvede 8-10 år
Her skal vi lære de 4 svømmearters tekniske kunnen inden for brystsvømning, rygsvømning og butterfly samt vendinger og øvelser til svømmestævner. Forudsætninger for at deltage på holdet – kendskab til crawl/rygcrawl og skal kunne dykke og flyde.

På delfinholdet skal du være bæltefri.
Hajhold - øvede 10-12 år
Her skal vi forbedre allerede indlærte svømmeteknikker og sætter fokus på sammenhold, svømmefærdigheder og konditionstræning.

Forudsætninger for at deltage på holdet er, at du skal beherske de basale svømme-teknikker. 
Aqua Play 8-11 år
Holdet hvor der veksels mellem svømning og andre vandaktiviteter, såsom dykning og boldspil i vandet. Fokus på holdet er sammenhold og læring af nye vandaktivitet, hvor svømningen og vandaktiviteten vil være det bærende i undervisningen.

Træneren vil opdele træningen i aktivitetsuger, hvilket betyder, at der eksempelvis laves vandhåndbold kombineret med svømning i fire uger og vandbasket + dykning+ svømning de næste fire uger.  
Ungdom øvede - svømmehold 12-18 år
Ungdom svøm er holdet med fokus på sammenhold, svømmefærdigheder og konditionstræning. Træneren strukturer træningen ved at kombinere læringen af de fire svømmediscipliners færdigheder med en god konditionstræning.
Ungdom øvede - aktivitetshold 12-18 år 
Ungdom Aktivitet er holdet hvor der veksels mellem svømning og andre vandaktiviteter, såsom dykning og boldspil i vandet. Fokus på holdet er sammenhold og læring af nye vandaktivitet, hvor svømningen og vandaktiviteten vil være det bærende.

Træneren vil strukturer træningen i træningsuger, hvilket betyder, at der eksempelvis trænes i vandhåndbold kombineret med svømning i fire uger og vandbasket + dykning+ svømning de næste fire uger.
Dette hold kan kombineres med ”Ungdom Svøm” hvis man ønsker at svømme to gange om ugen.  
Aqua-bike speed fra 18 år
På AquaBike speed-holdet bliver du udfordret på en hård cykeltime, som både indeholder længere intervaller, men som også vil have enkelte højintense intervaller undervejs. Timen er for dig, der ønsker at forbedre din kondition og hvor intensiteten er moderat til høj. Aqua-biking er også med til at øge forbrændingen hos udøveren som både skal bruge energi på at cykle samtidig med, at der bruges energi på at holde varmen. Aqua-biking kan dyrkes af alle UANSET alder, størrelse og vægt – og det er dig, der vælger tempo og intensitet alt efter mulighed og ønske. Du kan få sveden til at springe og musklerne til at arbejde for fuld POWER eller du kan langsomt træne krop og muskler op f.eks. efter en skade - du bestemmer!! 
Vi lægger mavetræning og arme øvelser ind i timen, så vi får strammet op.
Alle kan være med og have stor glæde af at cykle i vandet.
Vandets opdrift gør, at kroppen ikke bliver belastet som ved normal cykling og derfor vil det for mange føles lettere at bruge koppen aktivt.
Aqua-biking er skånsomt for leddene, idet der i vandet er mindre belastning end ved almindelig cykling, da man har fordelen af opdriften i vandet og vandets naturlige modstand.
Alle kan deltage på Auqa-bike holdet og du behøver ikke det store forkromede udstyr for at komme igang. 
Aquabiking 
Aquabiking er cykling på en stationær cykel i vand.
Musklerne styrkes, og konditionen forbedres, uden at du opdager det. Du føler dig ikke overanstrengt og svedig. Aquabiking er en kombination af cykling og vandaerobic. Aquabiking er skånsomt for leddene, idet der i vandet er mindre belastning end ved almindelig cykling, da man har fordelen af opdriften i vandet og vandets naturlige modstand. Aquabiking er også med til at øge forbrændingen hos udøveren som både skal bruge energi på at cykle samtidig med, at der bruges energi på at holde varmen. Aquabiking kan dyrkes af alle UANSET alder, størrelse og vægt – og det er dig, der vælger tempo og intensitet alt efter mulighed og ønske. Du kan få sveden til at springe og musklerne til at arbejde for fuld POWER eller du kan langsomt træne krop og muskler op f.eks. efter en skade - du bestemmer!!
Alle kan være med og have stor glæde at af cykle i vandet.
Vandets opdrift gør, at kroppen ikke bliver belastet som ved normal cykling og derfor vil det for mange føles lettere at bruge koppen aktivt.
Lektionen indeholder også øvelser for overkrop, arme, ryg og skuldre.
Som du kan læse ovenover vil Aquabiking kunne være til gavn for rigtig mange i vores kommune, til at styrke hjerte og kondition, som redskab til vægttab, man bestemmer jo selv tempoet. Det anbefales dog, at man ved knæ/rygproblemer starter på Aquabiking i samråd med sin læge eller fysioterapeut.
AquaFitness
Aqua fitness er holdet for dig som vil prøve kræfter med forskelligt udstyr i vand og samtidig forbedre konditionen og muskelstyrken. En aqua fitness time kan bestå af trampoliner, boksehandsker, aqua disks, kettle bells, elastikker, powersticks, plader m.m., og deles ofte op i 3 sekvenser bestående af opvarmning, puls og styrke samt udstrækning.
Motion/undervisning - voksen
Holdet for dig som bare vil svømme for motionens skyld.           

Ønsker du undervisning aftales dette med træneren.
Kalender
Besøg vores side
Ledøje-Smørum Svømmeklub | Flodvej 89 | 2765 Smørum | Tlf.: 20839911 | E-mail: postmaster@lsi-swim.dk